Monday, July 6, 2009

Holiday....Sabah Negeri Di Bawah Bayu

Holiday.....Sabah, Borneo
Part 2
28 Jun 2009


hmmmm pagi ni sejuk skali...sbb dekat kawasan bukit bukau kan...rase malas nak bangun...he3!kitorang bangun awal sikit nak check out n g breakfast kat pekan cni...makan satay brunei turrr...he3!mmg sedap, tak berempah sangat kat semenanjung...tp bermadu...besar mcm 2kali ganda satay biase...kuah pula tak pds sgt...mak amik yg set...kenyang tul...
aku lak try nasi lemak cni...ader kuah sup pula...confuse mcmana la aku nk mkn nasi lemak berkuah sup...he3!last2 sup tur aku mmg tak sentuh la...


kuih muih yang ader kat restoran nih...mcm kat semenanjung juga...ader cake, bingka, wajik & lepat pisang...kiter kan serumpun ngn brunei..


ni lak lps check out nk tgu van sewa datang amik kami ke rumah pengantin untuk majlis bersanding...kna ader kat umh pengantin kul 10.30 tur...mmg awal kat cni klu majlis bersanding...kul 12 majlis dah clear...kire diorg datang serentak untuk sarapan trus!he3!


sebelum berangkat kat rumah pengantin...

bila dah tiba di rumah pengantin, abg Nizam disambut oleh datuk pengantin perempuan dibawa kelilingi 3kali didepan rumah...unik ckit...then pengantin lelaki kna sambut pengantin perempuan dalam kamar pengantin untuk bersanding di pelamin...

ha nih la mase yang ditunggu!makan time!he3!lauk biase mcm semalam...daging kerbau masak hitam!he3!ader acar timun..ikan masak sweet sour dll...sedap tau rugi klu tak makan tau...he3!lebih kurang 12.30 kitorang berangkat balik ker kk..kitorang gerak awal sbb ader antara kami nk shopping lagik kat Pasar Filipina...he3!mlm nih diorang akan fly blk jb...

ha ni kenderaan yang bawa kitorang dr kk-beaufort-kk..

AMBULANS JENAZAH KECEMASAN nama van jenazah...tergelak kitorang tgk...dah mati kecemasan aper lagik...pastu color dah mcm van pelancong tur...ni tgh break jap solat zohor kat masjid area cni...he3!

time nih dah tibe kat Pasar Filipina lbh kurang kul 3...trus g gerai mak aku shopping semalam...bw diorang shopping cni...murah giler gelang tangan pearl & swarovski kat cni...rambang mata...dekat 2 jam stay kat cni jer siap tempah lg gelang2 diorang...

tengah shopping sakan nih...he3!

ni gerai air kelapa...famous kat Pasar Filipina nih...hari2 aku minum cni...betul2 fresh..murah juga...kelapa import dari Filipina nih...

antara sumber pendapatan orang disini...aku tgk dah macam pertandingan menjahit tau...berderet mesin jahit kat kaki lima pasar nih...murah upah jahitnyer...kebanyakan nya orang lelaki yang kerja menjahit nih..siap amik upah jahit langsir lagik...sekeping langsir upahnye rm4.00... murah kan?yang baju kurung bertudung merah tur mak aku!!!he3!

ha nih minum petang...Pak Salihin belanja char kuay butter kaya untuk minum petang...sedap!

taman tiang konkrit...macam2 orang sabah nih...he3!

Petang tur masa kitorang nk balik, hujan turun selebat2nyer...basah kuyup kitorang...hu3!boleh demam masing2 bahh...hu3!tapi tak kisah janji shopping best hari tur..lebih kurang kul 6.45 petang,Pak Salihin hantar aku & mak aku ker 1Borneo...kami check in kat cni pula malam nih kat Tune Hotel...kat sini la kitorang akan tinggal sampai 30 Jun...nampak keindahan Gunung Kinabalu dari hotel nih...he3!nti aku entry lagik utk hari ke-3 aku bercuti di Sabah Negeri Di Bawah Bayu....


No comments:

Post a Comment