Monday, July 6, 2009

Holiday....Sabah Negeri Di Bawah Bayu

Holiday.....Sabah, Borneo
Part 3
29 Jun 2009

ha nih hari ke-3 aku berada di Sabah...pagi nih aku ngn mak bangun lewat ckit lebih kurang kul 9.30 pagi...masing2 demam kena hujan semalam, nasib la mak bawa panadol actifast, baru segar ckit..lps mandi, mkn roti ckit & minum milo...terus kitorang check buah tangan untuk orang Johor serta tunang ku sefamily...he3!mak aku tlg pilihkan lagik...n tulis nama setiap orang yang bakal menerimanyer...dah settle lbh kurang kul 11.00 kitorang kuar hotel nk g bandar kk (Pasar Filipina again!)he3!merayap again!mak kata nk beli kuih cincin & nk top up buah tangan yang tak cukup..

view from the top!

agak tenggelam aku biler bergambo kat cni!fuhhh!

heavy breakfast merangkap makan tghari!

ticket 1Borneo free shuttle bus!kitorg tak yah kuar duit tambang just naik shuttle free jer nih...

kitorang drop kat cni! seberang Pasar Filipina!

nice view kat Pasar Filipina!
TUGU PERINGATAN (PASAR FILIPINA)
sebelum ( 1.00 pm )
selepas ( 4.00pm )
zoom in...pasar menjual barangan basah...sayur2an, buah2an, gerai makan & hasil tangkapan laut!penuh!!

hmmmm mmg menyegarkan...hari2 aku minum air klapa nih!

mak aku iklan jap!!tak larat dia nak ngabiskan...aku minum yang dalam cup!isi klapa muda nih dah macam jelly!best sangat tau...

dah nak balik dah...tp tibe2 bas rosak dalam perjalanan...hu3!gear tak masuk bas nih...tkandas jap..mak aku kata dah nama bus free...tggu jer la tukar bas lain...dekat 1/2 jam la kitorg tunggu...hu3!pengalaman terindah gak tur!he3!dah rosak nak wat camner...


hujan lagik hari nih...kna la kami pulang awal, kul 5.30 dah smpi hotel!he3!

jam!orang balik kja nih...

mak aku pose jap kat rumput olok2! berdekatan pintu blkg yang menghubungkan 1Borneo - Tune Hotel!

Minum petang kat dalam bilik hotel! Butter Kaya Waffle!nyum3!

dinner kitorang!Garlic Bread, Cheese Bun & Teh Sabah...still rasa lapar lg aku beli bubur ayam & nuggets mcD...tak sedap badan mkn fast food hari2!blk johor kena detox nih!he3!susah tul nak cari mkn kat 1Borneo...byk tak menepati citarasa kitorg...hu3!kul 7.30 kedai mkn dah byk tutup...hu3! semalam mkn nugget & wedges kfc...itulah kisah kitorang hari ke-3 di Sabah... :)



No comments:

Post a Comment