Friday, July 3, 2009

Holiday....Sabah Negeri Di Bawah Bayu

Holiday...... Sabah, Borneo
Part 1
27 Jun 2009
Seawal 4.30 pagi aku dah bangun bersiap nk g airport...sbb nk 'fly' kul 7.00 pagi.. Penerbangan kitorang mengambil masa 2 jam 15 min untuk sampai ker airport Terminal 2 Kota Kinabalu...lbh kurang kul 9.30 kami smpai di airport KK...kitorang dijemput oleh Encik Salihin dengan menaiki van sewanyer...

Terus Encik Salihin drive & bawa kitorang sarapan pagi kat bandaraya kk..pagi2 kitorang dah makan nasi...berlaukkan daging kicap n sayur kacang buncis + sup kosong..he3!nak tau naper kitorang makan lauk tur sbb tak berani nak amik lauk lain!!he3!
Lepas makan kitorang di bawa ke Pasar Filipina kat tepian laut china selatan...tujuannye shopping ler aper lagik coz rombongan kitorang rata2 akan pulang keesokkan harinya...takut tak sempat la nk shopping..byk sangat bazar kat cni tak larat nak jelajah sume...ader jual makanan2 laut yang telah dikeringkan, aksesori wanita (manik, swarovski & pearl), cenderahati, kelapa muda dll..harga murah & ader benda yang kiter tak pnh jumpa kat semenanjung la..
nih aku tgk dah mcm gamat....


anak- anak orang Filipina...
mak aku yang sibuk memilih buah tangan nk bawa ker Johor!he3!
Rumah orang Sabah kat area bandar kk..
Settle jer shopping lbh kurang 2 jam kitorang bertolak ker daerah Beaufort...perjalanan kami mengambil masa lebih kurang 2 jam...cantik permandangan...sejuk mata memandang...lbh kurang kul 4 kitorang smpai kat Pekan Beaufort & check in kat Hotel Jasaria!
Abang sepupu ku, abang Nizam dah siap berdebar nk menanti saat dinikahkan!kul 7.30 kitorang dah gerak ker rumah pengantin perempuan...Suasana perjalanan umpama kitorang balik kampung masa kecik tau...jalan gelap & kecil jer laluannyer...30 minit baru sampai rumah pengantin kat area Sungai Padas, Beaufort..diorang mengamalkan adat orang Melayu Brunei...


Detik bersejarah abang nizam!!he3!

Dengan sekali lafaz sahaja abg Nizam bergelar suami kepada Norhayatilah...Alhamdulillah... SELAMAT PENGANTIN BARU...Semoga hubungan kalian terus dirahmati oleh Allah s.w.t...

Marhaban & berzanji


Makan time!!!

Nasi aku yang berlaukkan gulai daging kerbau, ayam masak kicap, telur masak sos & umbut kelapa sawit!fuhh pelikkan??keesokan nyer baru aku tau aku mkn aper...sabor jer la kan...ader family dia kata yg aku amik tu umbut kelapa tapi aku tak sgka la umbut kelapa sawit dibuat sayur....ngeee...aperpun mmg sedap!he3!

Selesai kitorang makan & marhaban+berzanji....majlis berinai dimulakan...pengantin diinaikan, ditepung tawar oleh keluarga kedua2 belah pihak...time nih la meriah masing2 cube nak mengelak last2 ditarik oleh keluarga pengantin perempuan...he3!aku mmg tak ditarik la...coz aku kan anak dara lagik!hahaha...dekat kul 12 tghmalam majlis selesai & kitorang balik tidur la...he3!tgu sambungan holiday...Sabah, Borneo Part 2...

Aku sekeluarga bergambar kenangan dengan pengantin...

No comments:

Post a Comment