Thursday, August 12, 2010

2nd day puasa...

Syukur alhamdulillah selesai sudah kita menunaikan ibadah fardhu puasa pada har kedua.... :)

ermmm hari nih takder aper yg istimewa...sume juadah bbuka puase hari nih tanpa dirancang.... Waktu Anjal bg bulan puasa pada thn nih aku amik WP2 jer (8pg-5ptg = waktu kja sperti biase) mmandangkan opis aku sgt dkt dgn rumah....he3!

hmmm balik jer dr kja kul 5 aku terus pasar tani mega kat Jalan Tahana, Larkin shaluan aku balik ke rumah mnunaikan kiriman2 spt telur sepapan, ayam sekor & air tauhu....itu sahaja...mmg ader bazar ramadhan kat situ tapi aku tak berahi nk ke situ...he3! trus jer balik ke rumah...dengan mbawa sekali sekotak kurma yg diberi oleh seseorg td kat opis....thanks la Encik Rahim sbb sudi bagi kami kurma nih... :)



Antara juadah yg dah tersedia kat umah tanpa dijangka :

Epok2 kentang bonda
(tgk la klu kelimnya agak tak ensem tur mmg buat kat umah la tur...sbb kitorg jrg buat epok2 nih mlainkan bulan posa...mak buat pnuh kasih syg gtu!!he3!)

Paprik Ayam Bonda
(request anak2 ikut kata sepakat...simple & cukup zat sbb lgkap ader sayur bagai)

ha aku cuma masak nih jer....Sayur Sawi Masak Air
(ok aper dr tak msk langsung!!hahaha)

Sambal Bilis Petai Idaman ku & Bonda....yummy pbuka selera...ulam petai lg!!

Bubur lambuk pemberian ikhlas dr masjid...(aku jamah ckit..alhamdulillah rasenya sedap juga)

lastly, ubat batuk sensei....mmandangkan batuk ku tiba2 jer dtg lps buka td...mgkin kesan mkn durian tur....he3!degil org kata jgn mkn durian makan jugak...mana leh tahan godaan durian...tliur seh...he3! :)

Aperpon syukur alhamdulillah dgn berbuka ala kadar hr nih... :)

No comments:

Post a Comment