Tuesday, June 16, 2009

Petua Orang Tua2...

huhuhu!
semalam aku dapat 1 petua penjagaan kesihatan dari bos aku...bos aku nih suker sembang & banyak bagi nasihat dengan staffnyer...biaselah orang yang lebih makan garam dr kiter...
Untuk kesihatan orang2 dulu...ni lah antara pesanan nye...
  • Elakkan ais, tapi banyakkan minum air suam.
  • Makan cekur ( ni lah benda yang aku tak minat nak mkn, bau & rasa loya ckit, he3! )
  • Amalkan makan/ minum halia ( untuk membuang angin dalam urat/tubuh )
  • Amalkan makan/ minum kunyit, paling mudah dibuat ulam bila mkn nasi.. seminggu skali..fungsinyer mengecutkan urat, menyihatkan rahim, membuang toksin & agen antibiotik..
  • Selalu amalkan mandi air sirih (terutamanya waktu bangun pagi...mandi biasa & akhiri dengan air sirih seluruh badan, jangan dibilas biar kering sendiri... & amalkan minum air rebusan sirih atau makan sirih untuk kesihatan dalaman dan luaran.
banyak lagi sebenarnya, kalau kiter cube amalkan sume yang asas diatas perubahan tetap ada & tubuh kiter tetap sihat, cantik semulajadi biarpun telah berkahwin dan tua kelak... (",)

reference : http://www.bio-asli.com/herb/sirih.asp#sirih & bos aku sendiri...he3!

No comments:

Post a Comment