Thursday, August 12, 2010

1st day Puasa... Alhamdulillah..

Alhamdulillah kita semua telah menunaikan puasa fardhu Ramadhan dengan sempurna... :)

Pagi2 lg bangun sahur dah Wina (si comel anak buah ku) dikejutkan untuk bsahur mula nak blaja bpuasa...bru umur 5 tahun....mood pagi mmg kureng sikit yg jarang mkn awal pg...ciann tul tgk meragam jer...last2 aku suruh mkn kurma n minum air...nak paksa mkn nasi payah juga...buat syarat jer bsahur...

Ptg td aku tanya kat Wina, posa tak hr nih....pastu dia angguk tanda posa...yang klakar nya mulut kemam kek lapis sarawak....tergelak aku..btuah punye anak...mama dia kata dia tak tahan lapar n tgk adiknya Qimi dok usung kek dr peti ais...hmm yg tharunya bdk2 nih macam faham jer org bpuasa...tahan tak nak mkn nasi dr pg cuma mkn kek lapis, biskut n minum air jer.... :)

Hmm tepat kul 4.30 ptg mulakan agenda memasak simple mgkin untuk berbuka...watie pun kna keja...so plan masak jer la seadanya....kul 6 bru watie balik kja yg ditemani anak2nya yg comel...dia sambung grg sayur n abiskan grg jmput2 kentang sementara aku siapkan sambal kicap... :)

Menu berbuka sempena 1st day bpuasa... :)

Ayam Masak Kuning (masakan orang banjar)
Kobis Tumis

Jemput2 Kentang
Sebenarnya agendanya lain sbnrnya...plan nak masak Asam Pedas Ayam...mmandangkan daun kesum takder n tak bper superb klu takder aku msk ayam msk kuning jer la...skali buat sahur la tur...then agenda 2 lak n tumis sawi tp sawi nya seciput tu yg tukar tumis kobis jer....n makan seadanya janji knyang...heheh! Syukur Alhamdulillah... :)



No comments:

Post a Comment