Tuesday, August 4, 2009

Kronologi Harapan Hampa!!

HUHUHU!
hmmm setelah lamer aku tak entry blog aku nih...bz aku sejak akhir2 nih...tak larat & demam jer..nih la citer yang latest (tgk ler tajuk penyedap hati aku nih)ngeee...kisah pasal harapan kachiwa sbb baju raya idaman ku telah dijahanam kan oleh tailor yang tak der talent untuk menjahit...uwaaaaaa...selalunya mak aku yang jahitkan baju aku adik beradik tp kesian la kat mak aku nak minta dia jahitkan...
bulan 6 yang lalu aku dah tempah 3 pasang baju raya, then semalam & hari nih aku telah pick up baju2 raya yang kononnya telah siap dengan sempurna...ader 2 tailor aku g...sorang chinese kat taman aku tgal nih...lagi sorang tailor butik kat Danga Bay...
1 st chinese kat taman aku nih (Bandar Baru UDA), aku pick up ahad lps skali baju tempahan watie rosak tak leh nak pakai coz sendat,senteng, lengan pendek & tak selesa dipakai...huh!nasib kain cotton yang aku nak tempah kat dia tur sempat aku selamatkan... dia tak potong lagik...
2 nd, yang makcik kat Danga Bay lak aku ambil 2 pasang...aku tak bleh sarung baju...ketiak baju tur kecik sangat...menjerit aku kat fitting room...alter lagik skali...lining baju serebeh...kain sendat giler...aku tuntut baju2 dengan sangat geram...dia kata kain aku bg tak cukup!huh!aku kata aper pula tak cukup...kain 4 meter 60 inci lerang takkan tak cukup...full lining lagik aku supply!upah jahit baju kurung sepasang rm 140...masuk akal ker...no beading!akhirnya aku amik juga semuanya... settle!aku rase sedih sgt...
Untuk jadi pengubat hati aku yang hampa...aku beli sepasang baju kurung pahang ready made yang harga nyer tak sampai RM 100...best sgt...lembut n terletak kemas pada badan...lepas nih serik la aku nk tempah baju lagik kat tailor... 3 pasang semuanya jahanam baju aku...buat semua yang membaca blog aku nih berhati2 la pilih tailor n lebih baik beli yang ready made dari tempah pada tailor yang kiter tak yakini....tepuk dada tanya selera....



Baju Kurung Pahang penyedap hati aku yang tengah sedih...hu3!

Berjaya diselamatkan!Bakal buat baju kurung Johor sembat penuh...mgkin mak aku kot yang akan jahitkan...ngeeee...

Baju aku yang telah dijahanamkan oleh orang yang tak bertanggungjawab!

No comments:

Post a Comment