Wednesday, July 8, 2009

Micheal Jackson Dalam Kenangan

BEST PERFORMANCE BY MICHEAL JACKSON!

video

billy jeans! Micheal Jackson 30th Anniversary!

video

smooth criminal!best dance!

MICHEAL JACKSON DALAM KENANGAN.....MENINGGAL DUNIA PADA 26 JUN 2009...AKIBAT JANTUNG TERHENTI...sama2 kita sedekahkan surah Al- Fatihah, semoga dicucuri rahmat buat rohnya...

Kepergiannya cukup mengejutkan kita...dia yang aku kenali melalui lagu2nya mulanya aku bersekolah rendah hingga sekolah menengah masih mengingati lagu2nya...lagu fevret billy jeans, you're not alone, smooth criminal dll lg...dia lagenda muzik hebat serata dunia sehinggakan dia digelar Kings of Pop...dia cukup popular dengan tarian moonwalk nyer yang jadi ikutan peminat setianya...

Tiada bandingan kehebatan setiap persembahan dan lagunyer sehingga setiap lagu baru dia kiter dengar kiter leh tau saper yang menyanyikan nya...kebanyakan artwork graphic yang menjadi latar direka sendiri olehnya yang yang mementingkan kesempurnaan setiap konsertnya...biar aper pun tohmahan terhadapnya minat aku pada lagunye tetap mcm dulu...sbb aku klu dah minat lagu tak kire saper orangnye...

Walaupun kita masih keliru sama ada dia sudah memeluk Islam atau tidak...aku yakin dia sudah memeluk Islam dari fakta2 yang sahih dr bacaan aku...terpulang sapa sahaja yang menilainya...bagi aku Allah s.w.t mahu memberi hidayah kepada sesiapa yang dikehendaki...sepanjang hayatnya penuh derita sehingga saat pemergiannya yang memakan masa hampir 2 minggu baru dikebumikan pada 7 Jun 2009...Usah ditangisi pemergiannya, yang pergi tetap pergi...kita pun dah hampir ke akhir zaman...Wallahualam...

No comments:

Post a Comment