Monday, July 27, 2009

Al- Fatihah Buat Yasmin Ahmad

AL -FATIHAH BUAT YASMIN AHMAD
Rakyat Malaysia dikejutkan dengan pemergian arwah pada 26 Julai 2009...dah tiba masanya...kita yang hidup harus meneruskan kehidupan yang entah bila penghujungnya...Semoga rohnya ditempatkan di golongan orang2 yang beramal soleh...AMIN...
Teringat aku masa 2 tahun lps...aku p ke kl sambil ditemani rakan baik aku eddy...jumpa dia sbb ader hal kat sne...lps kitorang lunch area bandar sunway, aku minta eddy singgah masjid kat ctu sbb nak solat...aku pun p sorang2 kat tempat solat perempuan...selesai aku amik wudhuk, aku terus amik tempat & bentang sejadah di sebelah seorang 'akak' yang selesai solat...aku bertentang mata ngan dia n tersenyum...dia ramah menegur aku...tanya dari mana, "aku ckp dr johor, sajer ader hal dtg kl...ni pun tgu bas nak blk ke Johor, naik dari stesen bas Shah Alam.." ...aku tanya dia macam pnh nampak akak ni...dia ckp "tekalah sape", aku jawab tak ingat tp tgk macam pelakon Indonesia...tergelak akak tur... dia ckp "akak Yasmin Ahmad, pengarah filem Sepet..." malunyer aku...nampak sgt aku buta seni...he3!dia bgtau dia orang Johor juga, orang Muar tp jarang dapat balik sbb sibuk...then dia pun minta diri ade kja, & aku pun meneruskan solat...bile aku teringat knangan nih tersenyum sendiri...orangnya baik n simple macam kita juga... siapa sangka akan meninggalkan kita....hanya Allah penentuNYA...Wallahualam...


No comments:

Post a Comment