Sunday, June 14, 2009

Travel sorang2 Batu Pahat - Johor Bahru

huhuhu!
ha nih kesah aku semalam travel dari Bp-Jb...sbb kelmarin aku menghantar mak sedara aku sefamily balik kg...
aku pg2 lagik dah bersiap menanti keta biru yang dipinjam oleh mak sedara aku n hubbynye...lama tur plan lari hari tur...hu3!
so biler dah sampai aku mulakan la perjalanan aku menuju ke Simpang 5 dari Parit Sulong...tenang rasenye balik kampung...so aku singgah la ke rumah Mak Usu, dimana kat situ la atok Simah aku yang tersayang berada...rindu...terkejut atok aku tgk aku datang sorang2...kebetulan pula aku sampai atok & Mak Usu tgh makan tgahari...langkah kanan pula Alhamdulillah...he3!aku bersembang n amik petik buah rambutan kat halaman rumah sementara tgu azan zohor...selesai solat barulah aku teruskan perjalanan ke Simpang 3 Bagan...tempat kelahiran & bersemadinya arwah ayahku...
bila dah sampai aku singgah rumah atok saudara ku...Pak Long Noor mengambil durian yang gugur dari dusun yang dekat sekililing rumahnye...Pak Long kata ader 10 biji & aku muatkan la dalam bonet keta...hmmm best rase tak sabar nak makan durian kampung nih...biler dah settle aku terus p rumah Pak Ngah bersembang sampai la dekat sejam lebih... dapat lagik durian...last2 sampai 20 hasil durian yang saudara mara aku bagi...Alhamdulillah..


Aku teruskan perjalanan untuk balik ke JB...singgah jap beli rempah soto & mee bandung...& terus balik ke JB...sepanjang perjalanan hujan renyai2... biler masuk Plaza Tol Ayer Hitam mata aku dah mula berat...hu3 aku cube tahan juga...last2 kat Hentian Kulai aku berhenti tidur...tak tahan rasenya ader la dekat sejam aku lena kat situ...aku park btul2 lori putih jual makanan ringan kat ctu...yer la risaukan keselamatan juga la beb... he3!
lepas dah dapat tidur baru lah rase segar sikit...minum 100 plus bru aku trus drive balik... sampai umah jer trus ngadap durian...lepas gian nak makan durian lagik yang jadik fevret!he3!penat tul perjalanan kali nih xtau la naper...hu3!

No comments:

Post a Comment