Monday, May 25, 2009

Nasi Ayam Cik Nor!

Nyum!Nyum!
hmmm yang nih lak aktiviti malam tadi, aku sekeluarga g ke rumah mak sedara aku, Cik Nor kat Taman Mutiara Rini semata2 nak makan nasi ayam hasil air tangan dia...berbekalkan ayam 3 ekor yang kami beli kat Kip Mart nih la hasilnyer!he3!Jamu makan untuk 3 family!
Cik Nor nih memang pro buat nasi ayam...& jadik fevret kitorg sekeluarga la...sambil kitorg tolong sambil blaja & cungkil rahsia buat nasi ayam nye...yang buat terangkat ayam nyer la...yang ayam telah direbus untuk sup nyer, diperap dengan kicap manis, madu, sedikit sos tiram & digoreng hingga masak...sedap wooo!siap tapau lagik!sos lak, cili merah, sedikit cili padi (color merah), sedikit bawang putih, sos cili, gula garam yang semuanyer di blend & reneh atas api hingga pekat...
Nih gambar yang aku sempat snap... he3!

Nasi aku!

Encik Husin Fitri, hubby Cik Nor selaku pengkritik tetap!hahaha!

Mak aku punyer ayam!nih la cara mak aku makan, lauk mesti nak pki piring lain...ngeee...

Fuh best siot!

selepas!

sebelum!

Sup ayam untuk kuah & masak nasinyer...

Tumis guna planta!tu lah antara rahsianyer!


No comments:

Post a Comment