Sunday, April 19, 2009

Vegie Crab Popia!

Nyum! Nyum!
Vegie Crab Popia For Our Dinner!he3!
ha nih lak popia untuk dinner kitorg mlm td...dah lamer dah aku teringin nk mkn popia...ingt nk buat ptg tp tak jd sbb ingat kan mak aku nk g umh mak saudara kat Taman Mutiara Rini..so buat mlm la...erm aku ubh sikit ingredients nyer yg spatutnyer bubuh udang atau ayam...tp aku ganti kan dengan filamens crab yang ader kat fridge jer ms tur..erm syur lak aku guna carrot n taugeh shj.untuk ank saudara nih aku wat popia berintikan tlur hancur...tp yg bestnye diorg lbh suka yg ader sayur..he3!
erm hasilnyer dpt la hampir 40 btg popia siap digulung, 20++ sahaja digoreng bt santapan kitorg sekeluarga malam tuh, selebih nyer simpan dalam fridge untuk breakfast esok..
Alhamdulillah... :)
erm hepinyer budak bdua nih mkn popia...

erm cptnyer abih!

ready to eat!

sedia untuk digoreng!

ready untuk digulung!

dah siap dah sosnyer!
Blend cili merah, bawang putih, gula, garam & sos cili n sedikit air.pastu renehkan atas api..

inti yang dah siap dimasak oleh aku!he3!

filamen crab, bawang besar hiris & bawang putih cincang
carrot & taugeh!











No comments:

Post a Comment