Friday, March 20, 2009

Good For Health!!

Aku just nak share aper amalan aku untuk detox & menurunkan berat badan disamping memelihara kesihatan wanita khususnya..he3!
MURAH, SEDAP, MUDAH & MUJARAB
tu yg aku leh katakan... antara minuman harian yang aku minum ;
1. Hot green tea + ginger + honey ( madu kampung lagi best )
2 times daily (pagi & sblum tdo)
OR
2. Hot chinese tea + ginger + honey
2 times daily (pagi & sblum tdo)
OR
3. Fresh apple juice with ginger + honey
( seeloknya blend sdiri juice ni pki juice blender or fruits extractor )
&
4. Makanan berasaskan soya
Taufu panas, air soya, tempe & tauhu
( Baik untuk kaum wanita )
Selain 2 aku amalkan makan 3 biji apple sehari pada waktu mkn...sblum kiter mnikmati sarapan, mkn tghari n mkn mlm...bile mkn apple stiap waktu mkn kiter dapat mengawal nafsu mkn, mdapat khasiat seimbang n dapat melawaskan sistem penghadaman n pembuangan air kecil..sbb apple mngandungi kandungan serat yang tinggi. Selain tu air suam juga d galakkan minum sblum mkn...bg mngelakkan perut buncit..Air suam wajib bg aku minum byk sepanjang hari bg mbersih sistem tubuh n melancarkan pjalanan darah..halia, madu, green tea, chinese tea bgus untuk buang angin dlm badan,mbersih tubuh, membuang toksin serta lemak yang tidak diperlukan oleh tubuh.
disamping mlakukan exercise bjalan kaki, jogging dll... mudah kn?
Aku dah try mcm2 untuk kuruskan bdn...jamu dll tp sementara sbb tekak aku ni mgkin tak leh minum jamu trutama jamu kocok kata org indonesia...sbb tlalu panas..
lps aku amalkan hasilnya berat bdn aku 79kg turun ke 70 kg dlm ms sebulan...n disamping tur aku amalkan supplement Evening Primrose Oil, 21st Century Women Multivite & Kordels Skin Clear... kulit pun makin bersih dr jerawat n bdn rase sihat n cergas berbanding dulu..



Green & Red Apples, 21st Century Women Multivite and Kordels Skin Clear

Chinese Tea


Honey


Apples with honey



Green Tea




Fresh Ginger






No comments:

Post a Comment